Spring naar inhoud

Waarom SEO inzetten voor jouw bedrijf? | Ralf van Veen

Zoekmachines delen vergelijkbare doelen met de SEO industrie
Zoekmachines willen u helpen om te slagen. Google heeft zelfs een startgids voor zoekmachineoptimalisatie, net als de Beginner’s Guide! Ze zijn ook zeer ondersteunend voor de inspanningen van de SEO-gemeenschap. Digitale marketingconferenties – zoals Unbounce, MNsearch, SearchLove en Moz’s eigen MozCon – trekken regelmatig ingenieurs en vertegenwoordigers van grote zoekmachines aan.

Google helpt webmasters en SEO’s via hun Webmaster Central Help Forum en door het hosten van live kantooruren. (Bing, helaas, sluit hun Webmaster Forums in 2014.)

Dit artikel wordt mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, freelance SEO specialist bij https://ralfvanveen.com

Hoewel de richtlijnen voor webmasters variëren van zoekmachine tot zoekmachine, blijven de onderliggende principes hetzelfde: probeer zoekmachines niet voor de gek te houden. In plaats daarvan, geef uw bezoekers een geweldige online ervaring. Om dat te doen, volg de richtlijnen van de zoekmachine en vervul je de intentie van de gebruiker.

Google Webmaster richtlijnen
Basisprincipes:
Maak pagina’s voornamelijk voor gebruikers, niet voor zoekmachines.
Bedrieg uw gebruikers niet.
Vermijd trucs die bedoeld zijn om de positie van zoekmachines te verbeteren. Een goede vuistregel is of u zich op uw gemak zou voelen bij het uitleggen van wat u met een website hebt gedaan aan een Google-medewerker. Een andere nuttige test is om te vragen: “Helpt dit mijn gebruikers? Zou ik dit doen als er geen zoekmachines bestonden?”
Denk na over wat uw website uniek, waardevol of aantrekkelijk maakt.
Dingen om te vermijden:
Automatisch gegenereerde inhoud
Deelnemen aan koppelingsregelingen
Pagina’s maken met weinig of geen originele inhoud (d.w.z. gekopieerd van ergens anders)
Cloaking – de praktijk van het tonen van zoekmachine kruipers andere inhoud dan bezoekers.
Verborgen tekst en links
Deuropeningspagina’s – pagina’s die zijn gemaakt om goed te rangschikken voor specifieke zoekopdrachten om het verkeer naar uw website te leiden.
Het is goed om goed bekend te zijn met de Webmaster Guidelines van Google. Maak tijd om ze te leren kennen.

Bekijk hier de volledige Webmasterrichtlijnen van Google Webmaster
Bing Webmaster richtlijnen
Basisprincipes:
Zorg voor duidelijke, diepe, aantrekkelijke en gemakkelijk te vinden inhoud op uw site.
Houd paginatitels duidelijk en relevant.
Links worden beschouwd als een signaal van populariteit en Bing beloont links die organisch gegroeid zijn.
Sociale invloed en sociale aandelen zijn positieve signalen en kunnen een impact hebben op hoe je op de lange termijn organisch scoort.
Pagina snelheid is belangrijk, samen met een positieve, nuttige gebruikerservaring.
Gebruik alt-attributen om beelden te beschrijven, zodat Bing de inhoud beter kan begrijpen.
Dingen die je moet vermijden:
Dunne inhoud, pagina’s die meestal advertenties of affiliate links tonen, of die anders bezoekers doorsturen naar andere sites zullen niet goed scoren.
Beledigende linktactieken die erop gericht zijn om het aantal en de aard van inkomende links, zoals het kopen van links, deelname aan linkprogramma’s, op te blazen, kunnen leiden tot de-indexering.
Zorg voor schone, beknopte, beknopte, keyword-inclusieve URL-structuren. Dynamische parameters kunnen uw URL’s vervuilen en dubbele inhoudelijke problemen veroorzaken.
Maak uw URL’s beschrijvend, kort en rijk aan trefwoorden indien mogelijk, en vermijd niet-lettertekens.
Het begraven van links in Javascript/Flash/Silverlight; houd de inhoud er ook buiten.
Dubbele inhoud
Trefwoord vulling
Cloaking – de praktijk van het tonen van zoekmachine kruipers andere inhoud dan bezoekers.
Richtlijnen voor het vertegenwoordigen van uw lokale bedrijf op Google
Als het bedrijf waarvoor u SEO-werkzaamheden uitvoert, lokaal opereert, hetzij vanuit een winkel of vanuit een winkel of naar de locaties van klanten rijdt om service te verlenen, komt het in aanmerking voor een Google My Business listing. Voor lokale bedrijven zoals deze, Google heeft richtlijnen die bepalen wat u wel en niet moet doen bij het maken en beheren van deze aanbiedingen.

Basisprincipes:
Zorg ervoor dat u in aanmerking komt voor opname in de Google My Business index; u moet een fysiek adres hebben, zelfs als het uw huisadres is, en u moet klanten persoonlijk bedienen, hetzij op uw locatie (zoals een winkel) of bij hen (zoals een loodgieter).
Eerlijk en nauwkeurig vertegenwoordigen alle aspecten van uw lokale bedrijfsgegevens, met inbegrip van de naam, het adres, het telefoonnummer, het website-adres, de bedrijfscategorieën, de openingstijden en andere functies.
Dingen die u moet vermijden
Aanmaken van Google My Business listings voor entiteiten die niet in aanmerking komen voor Google My Business listings
Een verkeerde voorstelling van een van uw belangrijkste bedrijfsinformatie, inclusief het “opvullen” van uw bedrijfsnaam met geografische of servicetrefwoorden, of het creëren van aanbiedingen voor valse adressen.
Gebruik van postbussen of virtuele kantoren in plaats van authentieke straatadressen
Misbruik van het recensiegedeelte van de Google My Business listing, via nep positieve recensies van uw bedrijf of nep negatieve recensies van uw concurrenten.
Kostbaar, beginnende fouten die voortvloeien uit het niet lezen van de fijne details van de richtlijnen van Google’s
Als u zich concentreert op een plaats in de Bing zoekmachine, maak dan ook kennis met hun richtlijnen. Het is alleen maar beleefd (en verstandig!).

Bekijk de volledige Bing Webmaster richtlijnen hier
Lokale, nationale of internationale SEO?
Lokale bedrijven zullen vaak willen rangschikken op lokale trefwoorden zoals “[service] + [bij mij in de buurt]” of “[service] + [stad]” om het potentieel vast te leggen.

https://ralfvanveen.com