Vandaag de dag draait het bij het verhogen van organisch verkeer en het verbeteren van inbound marketing allemaal om SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie. Als het goed gedaan wordt, zal een website hoog scoren in de zoekresultaten wanneer je doelgroep zoekt naar trefwoorden die gerelateerd zijn aan je diensten. Lees hier meer over deze SEO-expert. Veel merken weten niet waar ze moeten beginnen om de ranking van hun website te verbeteren, dus huren ze professionele SEO-diensten in. Beslissen om een expert in te huren kan moeilijk zijn. Als je merk worstelt om een naam voor zichzelf te maken, is het waarschijnlijk dat je geen extra geld hebt rondzweven in het budget. Maar, het inhuren van de juiste consultant kan dat allemaal omdraaien. Niet alleen zal een SEO-professional helpen om je verkeer en conversiepercentages te verhogen, maar ze zullen tijd vrijmaken om zich te concentreren op belangrijkere dingen, zoals het runnen van je bedrijf. Ken de waarschuwingsbordenHet kennen van de tekenen van slechte SEO consulting is ongelooflijk belangrijk wanneer je probeert om de juiste dienst voor je merk te kiezen. Er zijn tactieken die sommige diensten zullen gebruiken om te proberen en je ervan te overtuigen dat ze weten wat ze doen en dat ze de meest gekwalificeerde zijn, maar dit kunnen loze beloften zijn. Een grote rode vlag is wat wij noemen black hat SEO tactieken. Black hat SEO omvat het kopen van links op andere sites, keyword stuffing, of het schrijven van slechte, irrelevante inhoud alleen maar om de pagina rankings te verbeteren. Deze tactieken kunnen resulteren in sancties van Google, en of je je ervan bewust was dat de consultant dit deed, je zult degene zijn die de prijs betaalt – niet de consultant. Een ander ding om voor op je hoede te zijn zijn grote beloften met vage beschrijvingen. Als een consultant zegt dat hij je websiteverkeer in twee weken kan verviervoudigen met een strategie die alleen zij kennen, kun je er zeker van zijn dat het te mooi is om waar te zijn. SEO is een wetenschap en er zijn duidelijke stappen die je kunt nemen om je pagina ranking te verbeteren. Als iemand beweert over speciale kennis te beschikken of beweert te weten hoe hij waanzinnig goede resultaten kan behalen, verkoopt hij je een flitsende presentatie in plaats van zijn expertise (of gebrek daaraan) aan te tonen. Vraag referenties van collega’sEen manier om jezelf te beschermen tegen het worden getrokken in een contract met een slechte SEO consultant is om reviews te lezen van echte mensen en je collega’s. Googelen op “Best Professional SEO Services” is misschien niet de beste manier om de juiste consultant voor je te vinden. Zeker, ze hebben hun vermogen om hoog te rangschikken op die SERP (search engine results page) weergegeven en dat kan lijken om hun expertise te tonen. Echter, het vertelt je niet of ze geven die dezelfde zorg en aandacht aan hun klanten. Praat met anderen die hebben gewerkt met een consultant om hun inbound marketing strategieën te verbeteren. Met wie hebben ze samengewerkt? Waren ze tevreden? Zo niet, waarom niet? Spreek rechtstreeks met iemand en stel vragen, anders zul je moeten proberen je antwoorden te vinden in recensies op sites van derden. Heb specifieke doelen en KPI’s in gedachtenKPI’s, of key performance indicators, zijn de meetgegevens die je zult gebruiken om te bepalen of een consultant echt helpt om je inbound marketingstrategie te verbeteren. Je moet regelmatig contact opnemen met de consultant om ervoor te zorgen dat deze KPI’s verbeteren. Wanneer je een keuze maakt tussen professionele SEO-diensten, houd dan specifieke doelen in gedachten die je hoopt te bereiken. Bedenk ook welke KPI’s zullen worden gebruikt om te meten of deze doelen worden bereikt. Enkele belangrijke KPI’s zijn het aantal organische sessies die je hebt, zoekmachine rankings voor specifieke zoekwoorden, conversiepercentage, telefoontjes, en anderen. Vraag de consultant precies hoe ze deze KPI’s verbeteren, zodat je weet dat je de resultaten krijgt die je nodig hebt. Zelf meer leren over SEO? Leer het tijdens de SEO-cursus. |
https://ralfvanveen.com/ |