Spring naar inhoud

Consumentengemeenschappen als concurrentievoordeel

front end website

Als mij wordt gevraagd welk bedrijf tegenwoordig gemakkelijker en goedkoper te promoten is, antwoord ik altijd: een sauna. In elke grap, slechts een fractie van een grap. Daarom zal ik de gedachte voortzetten en het in een patroon afronden. Tegenwoordig is het gemakkelijker, sneller en goedkoper om een ​​bedrijf te promoten met een kant-en-klare gemeenschap van amateurs. Op wiens klanten de definitie van “amateur” kan worden toegepast:

  • Sauna liefhebbers;
  • Liefhebbers van scrapbooking of kralen;
  • Paardenliefhebbers;
  • Hondenliefhebbers;
  • Biljartfans;
  • Jagers en sportvissers;
  • Tuinliefhebbers;
  • Enz

In bedrijven waar klanten niet alleen door gunstige voorwaarden, maar ook door mentale voorkeur aan het verkoopobject zijn toegewijd, hoeft u ze alleen maar rond het merk te organiseren. Ze vinden het helemaal niet erg. Ze zullen graag zoveel aandacht van u krijgen. Zelfs minimaal.

Ze zijn blij om een ​​community te worden.

Elk marketingevenement moet, om succesvol te zijn, groeien op het snijvlak van belangen – die van u en die van uw klant. En de gemeenschap zal zo’n evenement zijn.

De voordelen van een community voor bedrijven:

  • Een vriendschappelijke relatie met uw klanten maakt het mogelijk om miljoenen te missen voor marketingonderzoek – u zult alle benodigde gegevens uit de eerste hand kunnen krijgen.
  • Klantrelaties zijn gemakkelijk te versterken. De oprechte instelling van de klant kan worden aangevuld met een hoogwaardige dienstverlening.
  • U kunt om twee redenen rondkomen met beperkte middelen voor promotie: mond-tot-mondreclame werkt binnen een duidelijk gedefinieerde groep amateurs en uw tevreden klanten zullen nieuwe brengen.
  • In dergelijke bedrijven worden zowel partners als dealers meestal geselecteerd uit gelijkgestemde mensen. Dit vergemakkelijkt de interactie met hen enorm, zowel in termen van orderverwerkingstijd als financiële flexibiliteit.
  • Deze bedrijven zijn minder afhankelijk van seizoensfluctuaties. Omdat de mentale neiging van mensen tot het verkoopobject ons hiertegen verzekert.
  • Deze bedrijven zijn minder kwetsbaar voor crises. Omdat ze een altijd up-to-date klantenbestand hebben.
  • Dergelijke bedrijven genieten gewoonlijk de reputatie experts te zijn, omdat hun doel van zaken tegelijkertijd het voorwerp is van hun spirituele genegenheid.
  • Dit concurrentievoordeel tart kopiëren. Bovendien reproduceert het zichzelf.
  • Dit concurrentievoordeel vereist geen kunstmatige emotionele opwarming van onze kant en past in het minimum van onze deelname. We moeten voorwaarden scheppen, “de scène voorbereiden”. Cliënten – “acteurs” zullen zichzelf spelen. En dan zullen ze zelf tevreden zijn.
  • We zullen een “steungroep” hebben die ons in staat stelt om het bedrijf van buitenaf te zien en helpt om op tijd corrigerende marketingbeslissingen te nemen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html